Ve dnech 30. 4. 2021 od 22:00 hod.  do 1. 5. 2021 do 02:00 hod. bude provedena z důvodu neodkladných bezpečnostních implementací odstávka části systému registrů v rizikové skupině kategorie „C“. V uvedeném termínu nebudou krátkodobě dostupné služby elektronické identifikace prostřednictvím národního bodu pro identifikaci a autentizaci (NIA) a služby RAZR. Za případné potíže se vám omlouváme.

Oznamujeme, že možnost používání kompozitních služeb E162 (aiscCtiAifo) a E163 (aiscCtiPodleUdaju) bude ukončena k 31. 12. 2022. Od uvedeného data budou moci uživatelé, kteří využívají údaje z agendového informačního systému cizinců, používat již pouze nové verze těchto služeb, které jsou od konce roku 2019 dostupné pod označením E173 (aiscCtiAifo2) a E174 (aiscCtipodleUdaju2). Podrobné popisy služeb jsou dostupné v katalogu služeb. Proces připojování uživatelů k těmto službám se nemění a vychází z původního procesu.

Správa základních registrů zahájila rozesílání záznamů o využívání údajů z registru osob za rok 2020 v podobě výpisů, které budou postupně doručovány do datových schránek.

Právnické osoby a podnikající fyzické osoby, které mají v registru osob zapsanou aktivní datovou schránku, tak z výpisu zjistí, které orgány veřejné moci, kdy a proč se během loňského kalendářního roku dotazovaly na jejich údaje, které jsou v registru osob vedeny jako referenční. Na zprávu není třeba odpovídat, ani výpis poskytovat k dalšímu využití.

Od 1. 1. 2021 došlo v souvislosti s účinností zákona č. 51/2020 Sb., o územně správním členění státu, ke změnám některých služeb RÚIAN a ke změně struktury dat RÚIAN.

Dnes dopoledne došlo k dočasnému pozastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky v rámci bankovní identity, a to z důvodu odhalení možné technické závady. Jde o preventivní rozhodnutí do doby, než bude zjištěna její příčina a zamezeno opakování. K odhalení závady došlo při testování a ověřování na tzv. ostrých datech. Závada byl zjištěna ještě před plánovaným masivním ztotožněním klientů Komerční banky údaji v základních registrech, ke kterému mělo dojít dnes odpoledne.

Bezpečnost systému elektronické identifikace je pro nás zásadní a díky včasné reakci se podařilo zabránit případným škodám.

Od 1. března bude provedena úprava ve výstupu změnových sestav a položka ADRESA_URADU bude zapnuta jako položka trvalá. V současné době je na výstupu změnových sestav položka ADRESA_URADU dána požadavkem v SeznamUdaju, tedy se na výstupu může a nemusí objevit (záleží na žadateli). Jelikož skončila roční lhůta ročního souběhu služeb, bude konfigurace aplikace nastavena tak, aby položka ADRESA_URADU byla vydávána vždy, když si žadatel požádá o adresu místa pobytu.