Narůstající spektrum poskytovaných služeb klade nové nároky na klientskou uživatelskou podporu. Od 15. června 2022 rozšiřuje Servis Desk Správy základních registrů počet svých linek zákaznické podpory na každý segment poskytovaných služeb. Klienti nebudou muset komunikovat s automatem a dovolají se přímo operátorovi kompetentnímu v daní problematice.

Dne 4. 10. 2021 bylo uvedeno do provozu nové telefonní číslo 227 023 444 pro Vaši podporu v problematice základních registrů a elektronické identifikace (NIA). Stávající telefonní kontakty 225 514 758 pro oblast základních registrů a 225 514 777 pro oblast elektronické identifikace (NIA) zůstanou funkční do 30. 10. 2021.

21.9.2021 bude nasazena do provozu nová verze klientské aplikace Service Desk Manager. Nová verze ve formě webového portálu bude umožňovat zobrazení nejčastějšíh dotazů, přístup do znalostní databáze, založení požadavku a registrovaným uživatelům zajistí i přehled nad stavem založených požadavků. Více informací o službách Service Desk Správy základních registrů.

Připomínáme, že možnost používání služby E41 (isknCtiVlastniky) bude ukončena k 31.8.2021. Od uvedeného data budou moci uživatelé používat pouze novou verzi této služby, která je od února 2019 dostupná pod označením E238 (isknCtiVlatniky2). Podrobné popisy služeb jsou dostupné zde.

V testovacím prostředí ZR byla nasazena upravená verze přenosu oprávnění jednotlivých AIS a OVM na data ZR mezi RPP a ISZR a jejich aplikace při kontrole oprávnění v ISZR. Nasazení nové verze umožňuje rozšířit rozsah předávaných údajů o oprávnění kromě ZR i na položky spolupublikujících AIS (AISEO, AISOP, AISDC, AISC) a začít tak v RPP kompletně řídit oprávnění na všechny údaje vydávané eGON službami včetně kompozitních. Zároveň úprava optimalizuje a zkracuje dobu nutnou pro export oprávnění z RPP a jejich import do ISZR.

Ohledně zpřístupnění nového veřejného údaje fyzická osoba zastupující právnickou osobu, která je členem statutárního orgánu jiné právnické osoby, ohlašovatel agendy musí přeregistrovat čerpající agendu, prostřednictvím které využívají orgány veřejné moci (dále jen „OVM“)/soukromoprávní uživatelé údajů (dále jen „SPUÚ“) nový veřejný údaj.