Od 1. 1. 2021 zákon o bankách umožňuje bankovním subjektům nabízet svým klientům využívání přístupových údajů ke svým službám pro přihlašování k online službám veřejné správy. Aby toto mohlo fungovat, musí být splněno několik podmínek. Bankovní instituce musí v první řadě získat akreditaci ministerstva vnitra, aby se mohly stát tzv. kvalifikovaným správcem neboli poskytovatelem elektronické identity (identity providerem).

Číst dál …

Vzhledem k avizované odstávce informačního systému datových schránek, která proběhne v termínu 5.12.2020 od 12:30 hodin do 6.12.2020 15:00 hodin., upozorňujeme, že nebude možné přihlášení kvalifikovaných poskytovatelů (SeP) k portálu národního bodu pro identifikaci a autentizaci (Identita občana), které probíhá prostřednictví přihlášení do datové schránky právnické osoby.

Číst dál …

Projekt bankovní identity má první viditelné výsledky. Ministerstvo vnitra v souvislosti s tímto projektem udělilo první akreditaci pro správu kvalifikovaného systému elektronické identifikace. Akreditaci získala Československá obchodní banka. Po implementaci tohoto nástroje tak její klienti budou mít příští rok možnost přihlásit se přes údaje do internetového bankovnictví ke službám veřejné správy. 

Číst dál …

Pro zaručené prokazování totožnosti při přihlašování k online službám veřejné správy, je nyní možno využívat mojeID jako další identifikační prostředek soukromoprávního poskytovatele.

Číst dál …

Správa základních registrů připojila k systému národního bodu pro identifikaci a autentizaci prvního soukromoprávního poskytovatele identitních prostředků. Uživatelé online služeb veřejné správy tak mají k dispozici další způsob, jak prokazovat svoji totožnost.

Číst dál …